Producenci
Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Przesyłka

wstecz                      REGULAMIN  ŚWIADCZENIA  USŁUG  (c.d.)

 Przyjazny dla Klienta

h. W usłudze paletowej lub transportowej, gdzie pojedynczy element przesyłki przekracza 32 kg wagi rzeczywistej, Odbiorca powinien zapewnić kurierowi rozładunek samochodu, używając do tego celu swojego sprzętu (wózki widłowe, podnośniki itp.).

i. Kurier nie ma obowiązku dzwonić do Odbiorcy, jeżeli nie otrzymał takiego polecenia.

j. Tam gdzie jest to możliwe, Odbiorca może odebrać przesyłkę w Punkcie Obsługi Klienta na swoim terenie, jeżeli został o tym poinformowany przez Nadawcę.

 

V. Przesyłka.

Nadawca jest zobowiązany przekazać przesyłkę do transportu w stanie umożliwiającym jej prawidłowy przewóz, zgodnie z niniejszym Regulaminem, Warunkami Przewozu i opisem produktu na stronach sklepu. 

1. Przesyłką nazywamy listy, paczki, palety, lub zbiór ww. elementów zawartych ilościowo na jednym liście przewozowym, przemieszczających się od Nadawcy do Odbiorcy za pomocą środków technicznych Przewoźnika i dostarczonych w tym samym czasie.

2. List Przewozowy powinien zawierać: a.-pełne dane adresowe nadawcy i odbiorcy; b.-dane kontaktowe nadawcy i odbiorcy, w tym numer telefonu i adres e-mail; c.-wagę rzeczywistą i wymiary przesyłki; d.-ogólną zawartość np. dokumenty, art. biurowe, odzież itp; e.-można dodać opis w polu uwagi np. nr-y dokumentów czy info dla kuriera.

3. Oryginał listu przewozowego lub pokwitowania, podpisany przez Klienta i Kuriera pozostaje u Nadawcy. Oryginalnie podpisana kopia przez Odbiorcę, czytelnym imieniem i nazwiskiem, potwierdzona pieczątką (tam, gdzie jest to możliwe) z wpisaną datą i godziną doręczenia, z podpisem również Kuriera - wraca do firmy Lech ! Ostatnią kopię (jeżeli jest) otrzymuje Odbiorca przesyłki.

4. List Przewozowy jest wymaganym elementem przesyłki, powinien być czytelny i czysty, naklejony na teoretycznie największej płaszczyźnie przesyłki, bez zagięć, ubytków i skreśleń, w szczególności jego kodu kreskowego.

5. Kopertą, zawierającą tylko dokumenty papierowe nazywamy kopertę firmową z logo Przewoźnika, o wymiarach 33,5 cm x 24 cm, grubości do 1 cm i max wadze do 0,5 kg.

6. Paczka standardowa powinna spełniać kryteria podane w "Warunkach Przewozu" i w opisie poszczególnych produktów oraz:

a. Do pakowania produktów należy używać kartonów mocnych, trwałych, nieprzeleżałych, zachowując kształt paczki w formie sześcianu, prostopadłościanu o stabilnych, równych bokach, bez wystających elementów towaru.

b. Należy wzmocnić jej dno dla produktów ciężkich oraz ścianki boczne dla produktów kruchych, szklanych używając styropianu lub złożonej tektury falistej.

c. Elementy ciężkie rozkładać symetrycznie na całej powierzchni dna i powyżej, aby paczka nie przewracała się samoistnie na taśmie transportowej w sortowni.

d. Wszystkie produkty, elementy oddzielić od siebie, aby się wspólnie nie dotykały, używając gazet, tektury, folii. Zlikwidować luzy pomiędzy towarem i ściankami.

e. Słoiki i butelki z płynem owinąć bardzo ściśle folią stretch, wsadzić pojedynczo do niedziurawych torebek foliowych i ustawić w pionie. Takie zabezpieczenie gwarantuje, że w przypadku pęknięcia szkła lub "puszczenia" nakrętki (wstrząsy drogowe) ciecz nie zaleje innych przesyłek.

f. Dopasować karton do wielkości towaru, aby nie płacić za pustą przestrzeń wypchaną gazetami. Karton bardzo łatwo daje się nacinać i formować na własne potrzeby. Jednocześnie należy pamiętać o maksymalnych wymiarach dla paczki standardowej.

g. Przesyłki wrażliwe RTV wysyłamy w opakowaniach firmowych, które też można zrobić.

7. Paczka powinna być szczelnie zamknięta i skutecznie zabezpieczona taśmą samoprzylepną scotch (nie biurową). Nie wolno stosować sznurków do wiązania paczki.

8. Zabronione jest sklejanie dwóch i więcej paczek ze sobą, nawet tych identycznych.

9. Paczka może być owinięta folią stretch z oznakowaniem "góra/dół", "uwaga szkło", choć niektóre firmy życzą sobie dopłatę za utrudniony przesuw paczki na taśmie lub za szczególne traktowanie paczki wrażliwej.

10. Z używanego kartonu, wykorzystywanego po raz kolejny należy zdjąć poprzednie kody kreskowe, ponieważ automatyczny skaner może ją przekierować na drugi koniec Polski, niekoniecznie tam, gdzie miała pojechać.

11. Opakowanie i zabezpieczenie przesyłki, w tym pusta paleta, wlicza się do jej masy.

12. Paczka niestandardowa to paczka której:

a. Wymiary lub waga rzeczywista przekraczają max dozwolone parametry dla paczki standardowej, ale nie są większe od dopuszczonych dla paczki niestandardowej.

b. Przedmioty opakowane w zewnętrzne kontenery wykonane z metalu lub z drewna.

c. Przedmioty o kształcie cylindrycznym, takie jak bębny, wiadra, opony.

d. Przedmioty o kształcie okrągłym, owalnym, o nieregularnych kształtach.

e. Paczki standardowe o innym kształcie niż ww. lub z wystającymi elementami.

f. Paczki z lepką, gumowaną powierzchnią uniemożliwiające swobodne zsuwanie się.

g. Paczki, których zawartość przemieszcza się, powodując zmianę środka ciężkości.

h. Pojedyncze paczki, których waga rzeczywista przekracza 32 kg.

i. Przedmioty, których zawartość stanowią luźne, ciężkie elementy lub płyny.

j. Towar w opakowaniu kruchym, nietrwałym, zawilgoconym.

k. Paczka sklejona z dwóch lub kilku paczek, paczka obwiązana sznurkiem.

13. Paleta standardowa posiada wymiary podstawy 120 cm x 80 cm, a dozwoloną wysokość dla towaru i jej maksymalny ciężar ustalają indywidualnie Przewoźnicy w "Warunkach Przewozu" i w opisach produktu na stronach serwisu Lecha.

14. Paleta niestandardowa to paleta, której chociaż jeden z wymiarów podstawy jest większy. Zabronione jest oddawanie do przewozu towaru na palecie, którego wymiar lub chociaż jeden element wychodzi poza obręb podstawy palety.

15. Mini Paleta to produkt indywidualny firmy Lech o podstawie 120 cm x 80 cm, maksymalnej wysokości 120 cm i wadze do 700 kg, oferowany w usłudze lokalnej.

16. Likwidacja przesyłki, która otrzymała status przesyłki niedoręczalnej następuje po wyczerpaniu poniższych możliwości oraz z powodu:

a. braku możliwości dostarczenia do odbiorcy;

b. braku możliwości zwrotu do nadawcy;

c. braku kontaktu z Klientem zamawiającym;

d. zagubienia dokumentacji do przesyłki;

e. niemożliwości ustalenia osoby uprawnionej;

f. odmowy przyjęcia przez osoby uprawnione;

g. zgody osoby uprawnionej na likwidację;

h. zadłużenia przeterminowanego na rzecz Lecha;

i. braku opłaty za magazynowanie i zwrot przesyłki;

j. niewykupienia zastawu w deklarowanym terminie.

17. Komisyjna likwidacja przesyłki dokonana w drodze: 1.-sprzedaży; 2.-nieodpłatnego przekazania; 3.-zniszczenia, następuje w terminie:

a. natychmiastowym, -dla rzeczy zabronionych do przewozu prawem;

b. niezwłocznym, -dla rzeczy niebezpiecznych, łatwo psujących się i żywych zwierząt;

c. po upływie 60 dni, -dla dokumentów firmowych i korespondencji;

d. po upływie 30 dni. -dla pozostałych rzeczy i towarów, lub wcześniej jeżeli Lech nie ma

możliwości ich przechowywania albo koszty magazynowania są zbyt wysokie.

Podstawa Prawna: art. 183, 184, 187 Kodeksu Cywilnego.

dalej

Produkt dnia
NIESPODZIANKA NR 3 PAKIET KRAJOWY
NIESPODZIANKA NR 3 PAKIET KRAJOWY

190,00 zł

154,47 zł

szt.
NIESPODZIANKA NR 1 PAKIET LOKALNY
NIESPODZIANKA NR 1 PAKIET LOKALNY

150,00 zł

121,95 zł

szt.
NIESPODZIANKA NR 4 SUPER PAKIET
NIESPODZIANKA NR 4 SUPER PAKIET

750,00 zł

609,76 zł

szt.
NIESPODZIANKA NR 2 PAKIET POCZTOWY
NIESPODZIANKA NR 2 PAKIET POCZTOWY

160,00 zł

130,08 zł

szt.
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl